czwartek, 25 lipca 2013

O miłości. Tej prawdziwej.

Czym jest miłość? Istnieje wiele teorii spiskowych na ten temat. Miliony hipotez. Setki tysięcy dowodów. Tysiące piosenek i wierszy. Chcę dziś opowiedzieć tylko o jej dobrych stronach. Ponieważ tak naprawdę, to nie miłość powoduje cierpienie. Dziś będzie pozytywnie.

Miłości uczymy się całe życie. Wyzwala w nas najpiękniejsze gesty i cechy. Te, które są w mojej ocenie jej synonimami, to troskliwość i bezinteresowność. Wczoraj Lena wysłała mi i Nucie wypowiedzi dzieci w wieku od 4 do 8 lat, które zostały zapytane o znaczenie słowa Miłość. Oto, co usłyszeli dorośli:

„Gdy moja babcia dostała zapalenia stawów, nie mogła więcej się schylać i malować sobie paznokci u nóg. Tak więc mój dziadek robi to za nią przez cały czas, nawet gdy jego ręce też dostały zapalenia stawów… To jest miłość.” Rebecca – 8 lat 

„Gdy ktoś Cię kocha, sposób w jaki wypowiada Twoje imię jest inny. Po prostu wiesz, że Twoje imię jest w jego ustach bezpieczne.” Billy - 4 lata
„Miłość jest wtedy gdy wychodzicie razem na kolację i oddajesz temu komuś większość swoich frytek bez żądania by oddał Ci swoje.” Chrissy – 6 lat

„Miłość to to co sprawia, że się uśmiechasz, gdy jesteś zmęczony.” Terri – 4 lata

„Miłość jest wtedy, gdy moja mama robi kawę dla mojego taty i bierze łyka zanim mu ją da, by sprawdzić czy dobrze smakuje.” Danny – 7 lat

„Jeśli chcesz się nauczyć, jak lepiej kochać, powinieneś zacząć od znajomego, którego nienawidzisz.” Nikka – 6 lat

„Miłość, jest gdy mówisz facetowi, że podoba Ci się jego koszulka, a on nosi ją potem codziennie.” Noelle – 7 lat

„Miłość jest jak malutka stara kobieta i malutki stary pan, którzy wciąż są przyjaciółmi, mimo tego, że znają się już tak dobrze.”
Tommy – 6 lat

„W czasie mojego koncertu na pianinie byłam na scenie i bardzo się bałam. Spojrzałam na wszystkich tych ludzi patrzących na mnie i zobaczyłam mojego tatusia machającego mi i uśmiechającego się do mnie.Tylko on tak robił. Już więcej się nie bałam.” Cindy – 8 lat

„Miłość jest wtedy, gdy mama widzi tatę śmierdzącego i spoconego, i wciąż mówi, że jest przystojniejszy niż Brad Pitt.” Chris – 7 lat

„Miłość jest wtedy, gdy Twój piesek liże Cię po twarzy nawet, jeśli zostawiłeś go na cały dzień samego w domu.” Mary Ann – 4 lata

„Miłość jest wtedy, gdy mamusia widzi tatę na toalecie i nie uważa, że to ohydne.” Mark – 6 lat

„Naprawdę nie powinieneś mówić „Kocham Cię” jeśli tak nie myślisz. Ale jeśli tak myślisz powinieneś mówić to często. Ludzie o tym zapominają.” Jessica – 8 lat

Zwycięzcą jest czterolatek, którego sąsiadem jest starszy pan, który niedawno stracił żonę. Widząc jak straszy pan płacze, maluch poszedł do jego ogrodu, wspiął mu się na kolana, i po prostu tam siedział. Gdy jego mama zapytała co powiedział sąsiadowi, maluch odpowiedział - Nic, po prostu pomogłem mu płakać.
Mi zakręciła się łezka w oku, a Wam? Wiecie, kiedy jest miłość? 
Miłość jest wtedy, gdy Tata Nuta dzwoni do córki i mówi: - Przyjedź. Mama mnie zostawiła. - Jak to? - odpowiada Nuta. - Pojechała do Babci! - Dawno? Na długo? - No już pięć godzin temu i nadal nie wróciła! 
Miłość jest wtedy, gdy Para Budowlańców wspólnie buduje dom. On w pocie czoła kopie fundamenty na działce, a Ona w między czasie jedzie po pierogi ruskie, które później wspólnie jedzą na trawie. 
Miłość jest wtedy, gdy Chemik po ciężkim dniu wsiada w samochód i pędzi z Wiednia do Krakowa, by jeszcze tej samej nocy zdążyć się położyć koło Star.
Miłość jest wtedy, gdy mimo ogromnej złości na powrót Taty Sympatii do domu po wieczorze z kolegami, Mama Sympatia szykuje Mu spanie i piżamę w pokoju DeeDee. 
Miłość jest wtedy, gdy dowiaduję się, że Pylon nie słyszy i przez to kocham Go jeszcze bardziej.
Miłość jest piękna, prawda? Okazywanie uczuć na co dzień, przyzwyczajenie się do obecności drugiej osoby, troska o nią, szacunek, akceptowanie jej wad, rozbawianie do łez i tulenie bez słowa, kiedy tego potrzebuje. Oraz świadomość, że gdy jej mogłoby zabraknąć, już nic nigdy nie byłoby  takie samo.
Miłość to nie pluszowy miś ani kwiaty.
To też nie diabeł rogaty.
Ani miłość kiedy jedno płacze,
a drugie po nim skacze.
Miłość to żaden film w żadnym kinie,
ani róże ani całusy małe, duże.
Ale miłość - kiedy jedno spada w dół,
drugie ciągnie je ku górze...
Happysad Zanim pójdę

Pozdrawiam ciepło
PS
 


2 komentarze:

  1. Miłość wcale nie jest łatwa i chyba to sprawia, że jest piękna. W mojej opinii miłość, to rezygnacja z "ja" na rzecz "my". Chcę w to wierzyć.

    Pozdrawiam również :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Parafrazując szanownego przeze mnie człowieka ...
    gdy to poczułem ...


    Czułem zadowolenie i spokój, jakich nie zaznałem już od dawna ... Musiałem nauczyć się otwierać serce dla innych i ofiarować miłość, nie oczekując niczego w zamian ...

    dla mnie na tym polega piękno ... prawdziwe piękno, które potrafią dostrzec tylko nieliczni ...

    OdpowiedzUsuń